istanbul escort

Bursa’da gazeteler AKP’ye çalışıyor, CHP’li belediyelere ambargo var!

Bursa’daki Olay ve Bursa Hakimiyet gazetelerinde bülten gazeteciliği üzerine yapılan araştırma gazetelerin AKP’li belediyeler için çalıştığı verisi kanıtlanmış oldu.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Osmangazi Belediyesi ve Nilüfer Belediyelerinin bültenleri incelendiğinde CHP’li Nilüfer Belediyesi’ne ambargo uygulandığı belirlendi

Ozan Kaplanoğlu

Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik Bölümü öğrencisi Orhan Mert Güzelahmetler’in bülten gazeteciliği üzerine yaptığı araştırma Bursa’daki gazetelerin e kadar tarafsız olduğunu ortaya koydu. Olay Gazetesi ve Bursa Hakimiyet gazetelerinin incelendiği araştırmaya AKP’li Bursa Büyükşehir Belediyesi, Osmangazi Belediyesi ve CHP’li Nilüfer Belediyesi haberleri kayda alındı. 

Nilüfer Belediyesi’ne boykot uygulanıyor

20 – 30 Kasım 2018 tarihleri arasında yayınlanan gazetelerin incelenmesi sonucunda ortaya çıkan sonuçlar Bursa gazetelerinin ne kadar taraflı olduğunu net bir şekilde gözler önüne serdi. Bu tarihler arasında Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 50, Osmangazi Belediyesi’nin 29 ve Nilüfer Belediyesi’nin 31 basın bülteni yayınladığı kayda alınan araştırmada “Olay gazetesinde Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 28, Osmangazi Belediyesi’nin ise 16 basın bülteni kullanıldığı tespit edilmiştir. Nilüfer Belediyesi’nin ise sadece 8 basın bülteni kullanıldığı görülmektedir. Yani Bursa Büyükşehir Belediyesinin bültenleri Olay gazetesinde %56 oranında kullanılmış, Osmangazi Belediyesi’nin ise %55,2 oranında kullanılmışken, Nilüfer Belediyesi’nin %25,8’i gazetede yer alabilmiştir. Bu durumda CHP’li Nilüfer Belediyesi’ne, Olay gazetesinin bir ambargo uyguladığını göstermektedir.” denildi.

Köşe yazarları da AKP’ye çalışıyor

10 günlük bir periyotta yapılan araştırmada okur köşeleri ve köşe yazarlarını da inceleyen Güzelahmetler, Büyükşehir Belediyesi ve Osmangazi Belediyesi hakkında Olay ve Hakimiyet Gazetelerinde 21 kez yazıldığını, Nilüfer Belediyesi’nin ise 3 köşede yeralmasına rağmen içeriklerinin “olumsuz” olduğu bilgisine yer verildi. Ayrıca okur köşelerinde okurlardan gelen mesajların yayınlanması gerekirken araştırma Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Bursa Hakimiyet Gazetesi’nde okur köşesine haber koydurduğunu da kayda geçirdi. “Okur köşesinde gazeteyi okuyan okuyucuların, istek ve şikayetleri olması gerekirken 22 Kasım 2018’de yayınlanan “Başkan Aktaş helva dağıttı” yazısı, 19 Kasım 2018’de Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yayınladığı “Başkan Aktaş’tan kandil helvası” adlı bültene oldukça benzemektedir, okur köşesinde yayınlanan haber ile Büyükşehir Belediyesi’nin yayınladığı bültende aynı fotoğraflar kullanılmıştır. Ayrıca bu haberde dikkati çeken en önemli şeylerden biri ise Büyükşehir Belediyesi’nin bu bülteni 19 Kasım’da yayınlayıp, 22 Kasım’da gazetede yer almasıdır. Normal şartlarda 19 Kasım’da yayınlanan bir bülten 20 Kasım’da gazete yer alır. Burada okur köşesinin okurun değil de Büyükşehir Belediyesi’nin yaptırdığı apaçık gözükmektedir.”

Aktaş ile AKP Belediyeciliği aklanmaya çalışılıyor

Tayyip Erdoğan tarafından yerel seçimlerdeki sonuçların önden tahmin edilerek yapılan müdahele ile zorla istifa ettirilen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin yerine getirilen Alinur Aktaş’ın Bursa hakkındaki bütün olumsuzlukları devrik başkan Recep Altepe’nin üstüne atarak, seçim öncesi AKP belediyeciliğini aklama projesi, Bursa gazeteleri tarafından ivedilikle örgütleniyor. Bülten gazeteciliği üzerine yapılan araştırmanın ortaya koyduğu bir nokta da 10 gün içerisinde ‘Başkan’ konulu Olay Gazetesinde 17 içerik, Bursa Hakimiyet Gazetesinde ise 8 içerik tespit etti. “Olay gazetesinde “Belediye Başkanı” konulu haberlerin büyük bir çoğunluğu Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı, Alinur Aktaş oluşturmaktadır. Bunun resmi bir sebebi olmasa da tahmin edilen bir sebebi var, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın emriyle2görevinden istifa ettirilen Bursa Büyükşehir Belediyesi Eski Başkanı, Recep Altepe’nin yerini almasıdır. Recep Altepe Bursa Büyükşehir Belediyesini aşırı borçlandırmak3, rüşvet vb. iddialardan dolayı, Cumhurbaşkanı tarafından istifa ettirdiği söylenmektedir. AK Parti’nin prestij kaybettiği korkusuyla yapılmış bir eylemdir. Özelikle seçim döneminin yaklaştığı bir zamanda Alinur Aktaş’ın başkanlığı hakkında haberler seçim döneminde etkili olabilir.”

%78’i virgülüne kadar aynı

Gazetelerde yayınlanan Belediye bültenlerinin içerikleri incelendiğinde bir acı gerçeğin daha ortaya çıktığı görülmektedir. Olay gazetesinde yayınlanan 52 bültenin 41’i yani %78’inin bültenle virgülüne kadar aynı olduğu, Bursa Hakimiyet gazetesinde bu oranan %74 olduğu belirlendi. Bültenlerin gazetelerde yayınlanırken ebatlarında yapılan değişikliklere de değinen araştırmada Olay Gazetesinde %61 oranında Bursa Hakimiyet gazetesinde ise %44 oranında bültenlerin kısaltılmadan aynı boyutta yayınlandığı gözlemlendi. Bültenlerin manşette kullanılma oranları da Nilüfer Belediyesi’ne ambargo uygulandığını doğrular nitelikte. 11 bülteni manşette kullanan Olay Gazetesinde 9 Büyükşehir Belediyesi, 2 Osmangazi Belediyesi ve 1 Nilüfer Belediyesi bülteni bulundu. Bursa Hakimiyet gazetesinde manşette 18 bülten kullanılırken bunların arasında Nilüfer Belediyesi’ne hiç yer verilmedi. 10 Büyükşehir Belediyesi bülteni, 8 Osmangazi Belediyesi bülteni yeraldı.

BursaMuhalif.com

bedava bonus
medyumemirmustafa.net
porno porno izle gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort ankara escort

kaçak bahis siteleri

deneme bonusu

casino siteleri

mobil ödeme bahis

bahis siteleri

mobil ödeme bahis

bonusal

bedava bonus

bedava bahis

mobil ödeme bahis

canlı bahis

bedava bonus

çevrimsiz bonus

deneme bonusu

escort istanbul

bahis siteleri